Dlaczego zakupy w The Planet są przyjazne Ziemi?

Celem sklepu The Planet jest, aby wszystkie tworzące go elementy i procesy były w możliwie największym stopniu przyjazne środowisku. Wymagało to innego podejścia do jego budowy. Mając doświadczenie tworzenia Frisco.pl zespół The Planet wiedział w jaki sposób można zmienić procesy logistyczne, aby jakość dla klientów była bardzo wysoka, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na planetę. 

Kluczowe elementy odróżniające The Planet od sklepów tradycyjnych i e-commerce

  • Papierowe opakowania
    Wydaje się to proste i oczywiste, jednak większość produktów sypkich jest sprzedawana w opakowaniach plastikowych lub jedynie przypominających papier. W The Planet wszystkie produkty pod marką własną (obecnie większość produktów sypkich, wkrótce również przyprawy) są pakowane w eleganckie opakowania papierowe, które w przypadku produktów tłuszczących się są dodatkowo woskowane naturalnymi substancjami. 
  • Etykiety na papierze z wytłoczyn cytrusowych
    Etykiety produktów są drukowane na papierze z wytłoczyn cytrusowych, co sprawia, że są nie tylko przyjazne środowisku, ale również eleganckie i przyjazne w dotyku. Chcemy pokazać w ten sposób, że opakowania z naturalnych surowców mogą być estetyczne i wysokiej jakości.  
  • Kod QR ze szczegółami produktu
    Produkty The Planet są dostępne tylko online, dlatego mogliśmy wyeliminować kontretykietę z wymaganymi przez prawo informacjami o składnikach i wartościach odżywczych. Wystarczy zeskanować kod QR – to czytelniejsze rozwiązanie niż przedstawianie informacji produktowych na dodatkowej, tradycyjnej etykiecie
  • Produkty Bio
    Sprzedajemy głównie produkty Bio, co gwarantuje, że w procesie ich uprawy nie były stosowane środki chemiczne, które mają szkodliwy wpływ na środowisko. Wszystkie produkty pod marką The Planet są konfekcjonowane przez Bio Planet, co zapewnia ścisły proces kontroli w tym obszarze.  
  • Kartony – eleganckie, wygodne, bezpieczne
    Zamówienia dostarczamy w unikalnych kartonach, które zostały zaprojektowane specjalnie dla The Planet, aby spełniać trzy wymogi: bezpieczeństwo, wygoda, przyjazność środowisku. W efekcie, naszym subiektywnym zdaniem, są to najbardziej przyjazne klientom kartony na rynku – mają wbudowaną rączkę, co czyni ich przenoszenie bardzo wygodnym. Ich bezpieczna konstrukcja i zamknięcie sprawiają, że są wytrzymałe i mogą być ponownie użyte przez klientów, a jednocześnie nie jest używana plastikowa taśma (zwykle bardzo szkodliwa) do ich zabezpieczania. Kartony The Planet są zawsze kolorowe z przyjaznymi motywami przyrody. Farby użyte w ich produkcji są oczywiście ekologiczne.
  • Łańcuch dostaw
    To obszar największej redukcji CO2, choć niewidoczny dla klientów. Konfekcjonowanie produktów The Planet odbywa się w tej samej lokalizacji co kompletacja zamówień klientów. To eliminuje transport między magazynami producenta, centrum dystrybucyjnym a później sklepami. Wydaje się, że udało się nam osiągnąć maksymalne skrócenie łańcucha dostaw dla sprzedaży produktów spożywczych, online lub offline. 
  • Dostawa do klienta
    Dostawa do Paczkomatów redukuje ślad węglowy o ponad 60% (dane InPost) w porównaniu z dostawą bezpośrednio do domu. A w przypadku dostawy transportem chłodniczym przez sklepy e-grocery jest to nawet wyższy procent. Wizyta samochodem w hipermarkecie również generuje większy ślad węglowy (pomijając emisje CO2 związane z łańcuchem dostaw i działalnością hal sklepowych). Dostawa kurierem do domu jest również dostępna, choć nie jest tak przyjazna środowisku jak dostawa do Paczkomatu. Postanowiliśmy jednak wprowadzić taką opcję dostawy z uwagi na możliwość złożenia dużego zamówienia, które byłoby zbyt ciężkie dla Klienta do odbioru w Paczkomacie

Zakupy przyjazne Ziemi to połączenie wielu elementów. Staraliśmy się uwzględnić możliwie wiele z nich budując The Planet.

Jeśli widzą Państwo inne obszary, który mogą zostać poprawione, będziemy wdzięczni za ich wskazanie, gdyż chcemy ciągle minimalizować ślad węglowy naszych procesów.