Regulamin sklepu The Planet

Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady i warunki działania Sklepu Internetowego The Planet. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca (Usługodawca) świadczy na rzecz Klienta (Usługobiorcy) określone usługi drogą elektroniczną, w tym umożliwia zawieranie Umowy sprzedaży w sklepie internetowym theplanet.pl 

Podmiot, z którym Klient zawiera Umowę sprzedaży, to:

The Planet Sp. z o.o. zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie (KRS:0000893622; NIP: 7011028158), ul. Grzybowska 62, 00-844 Warszawa (dalej jako: „The Planet” lub “Sprzedawca”).

Sprzedawca dba o prawa przysługujące Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, jakie przysługują na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.

§1 Definicje

Poniżej znajduje się lista pojęć, które mają określone znaczenie, zaś ich znajomość ułatwi zrozumienie całego dokumentu:

Aplikacja OpenApp – aplikacja umożliwiająca zawarcie Umowy sprzedaży i logowanie w sklepie theplanet.pl dostarczana przez Open App Pay sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Grzybowska 62, 00-855 Warszawa),

Cena – określona w polskich złotych ostateczna wartość brutto Produktu (z uwzględnieniem obowiązującego podatku), jaką Klient musi zapłacić na podstawie zawartej Umowy sprzedaży. Cena Produktu nie uwzględnia kosztów dostawy.

Dane Osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej

Konsument – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu, w tym dokonująca zakupów w Sklepie, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową, która może być stroną umowy.

Konto – przestrzeń wydzielona dla Klienta w ramach dysku lub serwera w ramach której przetwarzany jest zestaw danych (w tym Danych Osobowych) oraz preferencji Klienta, a także danych o aktywnościach Klienta, która umożliwia korzystanie z określonych Usług (funkcjonalności) Sklepu, do której dostęp zabezpieczony jest hasłem lub poprzez inny mechanizm uwierzytelnienia.

Koszyk – lista Produktów wybranych przez Klienta w celu złożenia Zamówienia

Klient lub Usługobiorca – każdy, kto korzysta z usług dostarczanych w ramach Sklepu, w tym nabywa produkt w Sklepie na zasadach określonych w Regulaminie

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów i informacji o Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej.

Polityka Prywatności – polityka prywatności i cookies sklepu oraz strony internetowej theplanet.pl zawierająca informacje o tym jakie dane Klienta będą przetwarzane, a także informacje na temat plików cookies lub innych technologii śledzących,

Prawo telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

Produkty – wszystkie towary (w tym artykuły spożywcze, artykuły kosmetyczne, środki czystości) oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, które mogą być przedmiotem Umowy sprzedaży

Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady zawierania Umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu. W zakresie odnoszącym się do usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w prawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)


Sklep lub Sklep The Planet– serwis internetowy The Planet prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny na Stronie pod adresem www.theplanet.pl za pośrednictwem którego Sprzedawca świadczy usługi, w tym umożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży


Sprzedawca, Usługodawca lub The Planet – The Planet Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Grzybowska 62, 00-844 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000893622, posiadająca numer NIP 7011028158 , numer REGON 388649613 o kapitale zakładowym  11 100,00 złotych.

System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu Prawa telekomunikacyjnego.

Umowa Sprzedaży – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za zapłatą Produktów udostępnianych za pośrednictwem sklepu na zasadach określonych w Regulaminie, na podstawie złożonego zamówienia.

Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem, której przedmiotem jest świadczenie usług za pośrednictwem Sklepu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie

Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, świadczona na podstawie Regulaminu przez Usługodawcę na rzecz Klienta.

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży, składane za pośrednictwem Sklepu, określające liczbę i rodzaj Produktów, które mają być objęte Umową Sprzedaży, a także zawierające dodatkowe treści przewidziane prawem lub Regulaminem, w tym dotyczące wyboru płatności oraz metody dostawy. 

§2 Postanowienia wstępne

  1. Usługodawca świadczy Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu, który określa ogólne warunki i zasady działania Sklepu The Planet. Za pośrednictwem Sklepu The Planet Usługodawca świadczy na rzecz Klienta (Usługobiorcy) określone Usługi, w tym umożliwia zawarcie Umowy sprzedaży.
  2. Klient zapewnia, że przed przystąpieniem do korzystania ze Sklepu Internetowego zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu. Założenie Konta w Sklepie uznaje się za zaakceptowanie postanowień Regulaminu.
  3. Usługodawca udostępnia za pośrednictwem Sklepu The Planet następujące Usługi (funkcjonalności):
    • Możliwość założenia i korzystania z Konta
    • Wyszukiwanie/filtrowanie Produktów
    • Korzystanie z Koszyka
    • Składanie Zamówień
    • Przeglądanie treści oraz Produktów dostępnych w Sklepie The Planet
    • Przeglądanie historii Zamówień oraz płatności
  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia świadczenia przez Usługodawcę Usług (funkcjonalności) dostępnych w Sklepie:
    • w przypadku Usług, do świadczenia których nie jest wymagane założenie Konta – z chwilą uzyskania dostępu do Usługi
    • w przypadku Usług, do świadczenia których wymagane jest założenie Konta – po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się Klienta na Konto.
  5.  Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z chwilą:
    • zamknięcia przez Klienta Sklepu Internetowego lub
    • usunięcia Konta, na zasadach opisanych w rozdziale §15 Regulaminu („Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną”)
  6. Usługi drogą elektroniczną są świadczone na rzecz Klienta bezpłatnie
  7. Informacje prezentowane w sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
  8. Klient zainteresowany kupnem towaru składa ofertę Sprzedawcy;
  9. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie przyjęcia oferty Klienta przez Sprzedawcę

§3 Zasady dotyczące korzystania ze sklepu internetowego

  1. W trakcie korzystania ze Sklepu Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu, w szczególności Usługobiorca zobowiązany jest do:
    • korzystania ze Sklepu (udostępnionych w ramach Sklepu usług) zgodnie z jego celem i przeznaczeniem, w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu;
    • korzystania z usług w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników Sklepu oraz dla Usługodawcy.
  2.  Usługodawca może pozbawić Usługobiorcę prawa do korzystania z Usług (funkcjonalności) ze skutkiem natychmiastowym (poprzez usunięcie Konta Klienta) w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności, gdy Usługobiorca:
    • poda dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
    • dopuści się zachowań, które zostaną uznane przez Usługodawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub godzące w prawa Usługodawcy lub osób trzecich
    • wykorzysta Usługi (funkcjonalności) w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem.
  3. Usługi oferowane przez Sprzedawcę dostępne są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Możliwość realizacji Zamówienia określana jest na podstawie deklarowanego miejsca dostawy.
  4. Zakup Produktów oferowanych przez Sprzedawcę może być realizowany wyłącznie przez pełnoletnie osoby fizyczne posiadające pełną, określoną wg przepisów prawa cywilnego, zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz inne jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną.
  5. Zamieszczone na stronie www.the planet.pl informacje o produktach oferowanych do sprzedaży, takie jak: opis, skład, kaloryczność, waga opakowania, daty ważności itp. pochodzą od producentów produktów. Sprzedawca dokłada starań, aby były one prawidłowe i aktualne. Przed użyciem produktów, Klient ma obowiązek zapoznania się z informacjami zamieszczonymi przez producenta na opakowaniu lub w przypadku produktów The Planet z informacjami widocznymi po zeskanowaniu kodu QR.
  6. Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt (ceny brutto) uwzględniającymi VAT..
  7. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia ograniczenia ilościowego w zakupie niektórych towarów lub uzależnienia ich od wartości zamówienia Klienta. O ewentualnych ograniczeniach Klient informowany jest każdorazowo podczas składania zamówienia.

§4 Składanie i realizacja Zamówień oraz Warunki zawierania Umowy sprzedaży

  1. Zawarcie za pośrednictwem Sklepu Umowy sprzedaży może nastąpić po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Dodawanie produktów do wirtualnego Koszyka odbywa się po kliknięciu w zdjęcie produktu. Po wyborze przycisku „Mój koszyk” Klient zostaje przekierowany do zakładki zawierającej Koszyk oraz podsumowanie Zamówienia (wybrane Produkty, ilość, Cenę, koszt dostawy). Do tego momentu Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach funkcjonalności „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji (ilości) z Koszyka.
  3. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia złożenia Zamówienia i dokonania płatności w Aplikacji OpenApp lub w tradycyjny sposób po kliknięciu przycisku “Kupuję i płacę”. W przypadku wystąpienia problemu z płatnością (np. gdy płatność nie zostanie pozytywnie zweryfikowana lub gdy Klient z innych przyczyn nie będzie mógł skutecznie dokonać płatności) Sklep skontaktuje się z Klientem poprzez przesłanie do niego wiadomości email zawierającej link do dokonania płatności. Jeśli Klient nie dokona płatności w ciągu dwóch dni roboczych od przesłania mu wiadomości email konieczne będzie ponowne złożenie nowego Zamówienia, a dotychczasowe Zamówienie zostanie anulowane.
  4. W przypadku zaakceptowania Zamówienia za pośrednictwem Aplikacji OpenApp dane niezbędne do wysyłki Produktów (w tym adres dostawy) The Planet otrzymuje od OpenApp Pay sp. z o.o.
  5. W przypadku gdy Klient składa Zamówienie bezpośrednio na Stronie bez zakładania Konta (tj. nie składa Zamówienia za pośrednictwem Aplikacji OpenApp), warunkiem złożenia Zamówienia jest dodatkowo podanie na Stronie numeru telefonu, adresu e-mail oraz złożenie oświadczenia, że Klient zapoznał się i zaakceptował treść Regulaminu oraz zapoznał się z Polityką Prywatności. Złożenie oświadczeń, o których mowa w zdaniu powyżej, następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola (checkboxa).
  6. Sprzedający wysyła Klientowi potwierdzenie Zamówienia wraz z numerem Zamówienia na adres poczty elektronicznej podany w Aplikacji OpenApp lub podany w trakcie wypełniania formularza w ramach procesu składania Zamówienia.
  7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za sytuację, w której mail z potwierdzeniem Zamówienia nie zostaje dostarczony do skrzynki pocztowej Klienta z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy (np. oznaczenie wiadomości jako Spam).
  8. Informacje podane na stronie internetowej The Planet są przedstawione w sposób rzetelny, a Klient ma obowiązek zapoznać się z nimi w momencie składania Zamówienia.
  9. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta, nie ma możliwości jego modyfikacji.
  10. Rozpoczęcie realizacji Zamówienia może być w uzasadnionych przypadkach (np. w przypadku istotnej wartości Zamówienia lub gdy Zamówienie obejmuje dużą liczbę danego produktu, istotnie odbiegające od liczby, jakie zazwyczaj są przedmiotem Zamówień, w przypadku istnienia podania przez osobę składającą Zamówienie nieprawdziwych danych) uwarunkowane telefoniczną weryfikacją złożonego przez Klienta Zamówienia.
  11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia limitów na sprzedaż wybranych towarów, o czym Klient informowany jest na etapie dodawania produktów do Koszyka.
  12. Minimalna wartość zamówienia określana jest w procesie składania Zamówienia;
  13. Sprzedawca przekaże Klientowi dowód zakupu w formie elektronicznej. Klient wyraża zgodę, aby dowód zapłaty został sporządzony i przesłany na podany przez niego w trakcie składania Zamówienia bądź zakładania Konta adres e-mail. W celu otwarcia dokumentu sprzedaży Klient powinien posiadać oprogramowanie obsługujące pliki w formacie .pdf. Dokonując zakupów w Sklepie, Klient akceptuje tym samym otrzymywanie faktur elektronicznych od Sprzedawcy za zrealizowane Zamówienie i tym samym upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.

§ 5 Założenie Konta

  1. Założenie Konta jest wolne od opłat, dobrowolne i umożliwia korzystanie z określonych Usług (funkcjonalności) w ramach Sklepu. Założenie Konta nie jest jednak konieczne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Dokonując pierwszego zakupu w Sklepie i wybierając opcję płatności za pośrednictwem Aplikacji OpenApp, Klient akceptuje założenie swojego Konta na theplanet.pl, które umożliwi dostęp do historii zakupów.
  3. Konto w Sklepie zakładane jest przy wyborze płatności za pośrednictwem Aplikacji OpenApp przy wykorzystaniu automatycznie nadawanego adresu email przekazywanego przez OpenApp Pay Sp. z o.o po zaakceptowaniu Regulaminu i zakończeniu procesu zamawiania. W ramach procedury tworzenia (rejestracji) Konta Klienta wymagane jest:
    • zeskanowanie kodu QR na Stronie za pomocą Aplikacji OpenApp po wyborze opcji „Złóż zamówienie” oraz dokończenie procesu Zamówienia za pośrednictwem Aplikacji OpenApp.
    • podanie następujących danych: adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz ustalenie hasła.
  4. Warunkiem ukończenia procesu rejestracji Konta Klienta jest złożenie przez Klienta oświadczenia o tym, że: zaakceptował treści Regulaminu oraz zapoznał się z Polityką Prywatności. Złożenie oświadczeń, o których mowa w zdaniu powyżej, następuje poprzez zaznaczenie przez Klienta odpowiedniego pola (checkboxa).
  5. Dostęp do historii zamówień w Sklepie jest możliwy po zrealizowaniu pierwszego Zamówienia oraz zalogowaniu się do Sklepu.
  6. Logowanie się do Sklepu jest możliwe jedynie przez zeskanowanie na Stronie kodu QR aplikacją OpenApp lub za pośrednictwem loginy oraz hasła.
  7. Po ukończeniu tworzenia (rejestracji) Konta na Stronie bez korzystania z Aplikacji OpenApp Klient otrzymuje na wskazany adres e-mail wiadomość mailową od Usługodawcy, zawierającą link umożliwiający ustawienie hasła do Konta.
  8. Logowanie do Konta Klienta następuje poprzez wpisanie w ekranie (panelu) logowania adresu e-mail oraz hasła, a następnie kliknięciu przycisku „Zaloguj”
  9. Klient zobowiązany jest do podania w trakcie tworzenia (rejestracji) Konta danych aktualnych i zgodnych ze stanem rzeczywistym, a także ich niezwłocznej aktualizacji (w przypadku wystąpienia zmian)
  10. Przyjmuje się, że osoba logująca się na Konto Klienta zgodnie z Regulaminem jest uprawniona do korzystania z Konta (Usług za pośrednictwem Konta). Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czynności wykonane przy pomocy loginu i hasła. Klient jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy swojego hasła lub innych informacji umożliwiających uzyskanie dostępu do Konta.
  11. Klient przyjmuje do wiadomości, że może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej na odległość Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w § 2 ust. 4 pkt b) Regulaminu (prowadzenie Konta), zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta.

§6 Odmowa realizacji zamówienia

  1. The Planet zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia w następujących przypadkach, gdy:
    • istnieją wyraźne wątpliwości co do osoby Klienta (dotyczy w szczególności istnienia podejrzenia, że dane Zamówienia składane są przez tę samą osobę przy pomocy różnych kont);
    • struktura Zamówienia wskazuje na charakter hurtowy podczas gdy Sprzedawca obsługuje wyłącznie sprzedaż o charakterze detalicznym;
    • Zamówienia nie udało się potwierdzić, a zostało ono uznane przez Sprzedawcę za wymagające potwierdzenia
    • Klient nie przestrzega zasad Regulaminu;
    • Zamówienie nie może zostać zrealizowane z przyczyn logistycznych;
  2. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia po dokonaniu płatności przez Klienta The Planet dokona zwrotu środków wpłaconych przez Klienta w taki sam sposób w jaki płatność została uprzednio zrealizowana przez Klienta.

§7 Dostawa i płatność

  1. W Sklepie Klient może dokonać zakupu i płatności na dwa sposoby:
    • za pośrednictwem Aplikacji OpenApp;
    • wykorzystując tradycyjny sposób, czyli wypełnienie formularza z danymi oraz dokonując płatności z wykorzystaniem dostępnych na stronie metod płatności (BLIK, szybkie płatności internetowe)
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dodania w przyszłości innych metod płatności.W zależności od wybranego sposobu płatności, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności. Zasady świadczenia usług płatniczych przez dostawcę usług płatniczych określają odrębne regulaminy. W przypadku wybranego sposobu płatności, Klient może być zobowiązany do podania dostawcy usług płatniczych danych koniecznych do przeprowadzenia płatności (np. danych karty płatniczej).
  3. Dostawa zakupionych przez Klienta towarów odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem metod dostępnych na Stronie theplanet.pl
  4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Sprzedawca może wprowadzić szczególne warunki oraz sposoby dostawy, w szczególności ustalić od jakiej kwoty Zamówienia obowiązywać będzie darmowa dostawa. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi każdorazowo w trakcie składania Zamówienia.
  5. Klient potwierdza, że zna zasady funkcjonowania Paczkomatów InPost oraz Kuriera InPost i jest świadomy obowiązku odebrania przesyłki w wyznaczonym przez InPost czasie. 
  6. W przypadku nieodebrania przesyłki w wyznaczonym przez InPost terminie następuje zwrot paczki do magazynu Sprzedawcy na adres wskazany w Regulaminie.
  7. Nieodebranie przesyłki z Paczkomatu InPost nie jest równoznaczne z odstąpieniem od Umowy. W celu uzyskania zwrotu środków w przypadku nieodebrania przesyłki należy zwrócić się do Sprzedawcy drogą mailową.
  8. Termin dostawy jest uzależniony od pracy magazynu Sprzedawcy oraz InPost. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby Zamówienia były przygotowane najpóźniej następnego dnia po złożeniu Zamówienia. Orientacyjny termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych od dnia potwierdzenia Zamówienia. Nie jesteśmy jednak w stanie dać gwarancji dostarczenia Zamówienia w konkretnym terminie.

§ 8 Warunki techniczne korzystania ze Sklepu

  1. Korzystanie ze Sklepu i świadczonych w ramach Sklepu Usług jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez System teleinformatyczny Usługobiorcy następujących, minimalnych wymagań technicznych:
    • system operacyjny: co najmniej Windows 7/8/10/11 lub Mac OS Sierra; w przypadku urządzeń mobilnych system operacyjny: iOS w wersji 10.0 lub wyższej oraz Chrome OS w wersji 89.0.4389.95 lub wyższej, Android w wersji 10.0. lub wyższej
    • dostęp do sieci Internet (łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s)
    • wyszukiwarka internetowa: internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Microsoft Edge w wersji 109.0  i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; w zakresie przeglądarek mobilnych wyłącznie Chrome oraz Safari
    • włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi Javascript.
  2. Usługobiorca jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie urządzeniem końcowym oraz Systemem teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym a Sklepem.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wysokość opłat naliczanych z tytułu wykorzystania transmisji danych niezbędnej do korzystania z Sklepu oraz za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane zbyt słabym połączeniem z Internetem po stronie Usługobiorcy.
  4. Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, żeby Sklep funkcjonował w sposób ciągły, tj. 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, jednak w szczególnych przypadkach, w tym mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Sklepu, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
    • wysyłania za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikatów technicznych dotyczących działania Sklepu lub komunikatów prawnych dotyczących świadczonych Usług
    • okresowych przerw technicznych niezbędnych do aktualizacji, modernizacji, konserwacji i rozwijania Sklepu.

§9 Reklamacje

  1. Klient ma prawo do udostępnienia mu możliwości rozwiązywania problemów – zgłoszenia Reklamacji. Uprawnienie w zakresie złożenia reklamacji, o którym mowa w treści niniejszego rozdziału, przysługuje Klientowi tylko i wyłącznie w zakresie funkcjonowania Sklepu (świadczonych Usług) oraz Umowy sprzedaży.
  2. W przypadku, jeżeli Klient ma wątpliwości dotyczące płatności, a w szczególności w sytuacji, gdy nie zaakceptował dokonanej płatności powinien złożyć Reklamację do właściwego dostawcy usług płatniczych (np. OpenApp Pay sp. z o.o. w przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem Aplikacji OpenApp).
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko Klienta, adres e-mail lub adres korespondencji (w przypadku wyboru takiej formy kontaktu); informacje dotyczące reklamowanego przedmiotu i zaistniałego zdarzenia. Sprzedawca zastrzega prawo do poproszenia o dodatkowe informacje, dotyczące reklamowanego zdarzenia.
  4. Klient może zgłosić reklamację pisemnie w formie elektronicznej – wysyłając e-maila na adres kontakt@theplanet.pl  (zalecany sposób składania reklamacji) lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
  5. Sprzedawca odpowiada na reklamację nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Sprzedawca udzieli odpowiedzi w sprawie reklamacji na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny, wybrany przez Klienta lub uzgodniony przez Klienta i Sprzedawcę sposób.
  6. Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji. Klient ma możliwość skorzystania m. in. z:
    • co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
    • co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
    • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
    • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§10 Zwroty

  1. Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Klientowi towaru zgodnego z Umową;
  2. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodnie z Umową pozostają w szczególności jego:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność
    • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym Klient zawiadomił Sprzedawcę, najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował;
    • towar musi być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami których dostarczenia Klient ma prawo oczekiwać;
    • być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Klientowi przed zawarciem Umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru;
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w ust 2. jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności towaru do użycia określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z Umową.
  5. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany (koszty związane z odbiorem i wymianą Produktu ponosi Sprzedawca), bądź złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny lub odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca dokonał wymiany w rozsądnym czasie od chwili w której został poinformowany o braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży. Powyższe uprawnienia przysługują z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach ustawy o prawach konsumenta (rozdział 5A „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”).
  6.  Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny.
  7.  Klient nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaż jest nieistotny. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt.
  8. W razie niezgodności dostawy ze złożonym Zamówieniem, Klient powinien powiadomić o tym dostawcę i odmówić przyjęcia produktów, których nie zamawiał.
  9. W przypadku uszkodzenia towaru w czasie transportu lub dostarczenia artykułu z wadą fabryczną lub niezgodnego z Umową, Klient zobowiązany jest skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta theplanet.pl a następnie odesłać otrzymany towar na adres Sprzedawcy wskazany Regulaminie. Klient może żądać zwrotu należności za wskazany powyżej towar oraz zwrotu udokumentowanych i adekwatnych kosztów wysyłki. Alternatywnie, Biuro Obsługi Klienta theplanet.pl może zaproponować Klientowi przesłanie zdjęć produktu, w tym zdjęć etykiet. Jeżeli Klient wyrazi zgodę na taki sposób rozpatrzenia reklamacji, reklamacja jest rozpatrywana bez potrzeby odsyłania towaru przez Klienta, chyba że po analizie zdjęć ujawni się potrzeba szczegółowej analizy uszkodzeń lub braku zgodności towaru z Umową.
  10. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych zwrotów przesłanych za pobraniem.
  11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość produktów, jeżeli jakość ta uległa pogorszeniu już po dostarczeniu produktów Klientowi i z przyczyn leżących po stronie Klienta (produkty łatwo psujące się, produkty świeże, o krótkich terminach ważności, itp.)

§11 Odstąpienie od Umowy

  1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy zawartej ze Sklepem (umowa zawarta na odległość) , w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa (co stanowi ustawowe prawo odstąpienia przysługujące Konsumentom).
  2. Prawo do dostąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on Umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca), chyba że jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta (np. od odebrania zamówienia z Paczkomatu).
  4. Aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji przed upływem terminu o którym mowa powyżej w drodze jednoznacznego oświadczenia woli (mailowo lub pisemnie). Sprzedawca zaleca złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości email przesłanej na adres: bok@theplanet.pl
  5. W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, który został opracowany w oparciu o załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument zobowiązany jest zwrócić podlegające zwrotowi towary w stanie niezmienionym, w szczególności nie powinien korzystać z towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towarów. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towarów. Zwrot towarów powinien nastąpić niezwłocznie na adres magazynu: ul. Fabryczna 9B, 05-084 Leszno, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie towarów przed jego upływem.
  7. Sprzedawca zwróci Klientowi otrzymaną płatność nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymał zwrot zakupionego zamówienia.
  8. Zwrot płatności nastąpi tym samym sposobem płatności, który był użyty przy zawarciu Umowy sprzedaży. W przypadku płatności za pośrednictwem Aplikacji OpenApp środki zostaną zwrócone na konto Konsumenta w Aplikacji OpenApp.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu towarów, których dotyczy odstąpienie od Umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, nie przysługuje, gdy towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  11. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy nie wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z Umową.

§ 12 Odpowiedzialność

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    • problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie, Systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi poprawne korzystanie z Sklepu i oferowanych za jego pośrednictwem Usług
    • utratę przez Klienta danych, spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub też innymi okolicznościami z przyczyn nieleżących po stronie Usługodawcy
    • skutki korzystania z Sklepu przez Klienta w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, postanowieniami Regulaminu lub przyjętymi w tym zakresie zwyczajami
    • szybkość przesyłu danych i związane z tym ograniczenia
    • działania lub zaniechania Klienta podjęte w związku z korzystaniem z Sklepu, w szczególności za decyzje lub działania podjęte przez Klienta na podstawie danych zawartych w Sklepie oraz za ich wybór lub przydatność do konkretnych celów, jak również za szkodę powstałą wskutek podania przez Klienta niewłaściwych, błędnych lub fałszywych danych
    • niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich obowiązków, będące skutkiem działania siły wyższej, a także działania lub zaniechania Klienta oraz podmiotów trzecich, za których działania lub zaniechania odpowiedzialność ponosi Klient.
  2. Klient ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podmiotu trzeciego, któremu umożliwił korzystanie z Sklepu Internetowego, tak jak za działania lub zaniechania własne.

§ 13 Dane Klienta

  1. Dane Osobowe przetwarzane są w ramach Sklepu zgodnie z przepisami RODO oraz innymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Danych Osobowych Klientów znajdują się w Polityce Prywatności.

§ 14 Prawa autorskie

Wszelkie treści, w tym elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów (tzw. layout), znaki towarowe oraz inne informacje, dostępne w Sklepie, stanowią przedmiot praw Usługodawcy lub podmiotów trzecich. Wskazane elementy mogą stanowić przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie korzystają z ustawowej ochrony prawnej. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Sklepu materiałów, wymaga każdorazowo zgody uprawnionego podmiotu i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jak również nie może naruszać praw Usługodawcy lub podmiotów trzecich.

§ 15 Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Klient może rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w § 2 ust. 4 pkt b) Regulaminu (prowadzenie Konta), w każdym czasie i bez podania przyczyn. Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez złożenie przez Klienta stosownego oświadczenia Usługobiorcy na adres e-mail bok@theplanet.pl
  2. Rozwiązanie Umowy, o której mowa powyżej, jest jednoznaczne z trwałym usunięciem Konta i pozbawieniem Klienta dostępu do danych powiązanych z tym Kontem
  3. Usługodawca, chcąc rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, zobowiązany jest poinformować o tym Klienta w terminie 14 dni przed planowaną datą rozwiązania Umowy. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy, a także informacja, o której mowa powyżej, zostanie przesłana na adres e-mail powiązany z Kontem Klienta.

§16 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest udostępniany w Sklepie (na stronie internetowej Sklepu) w sposób umożliwiający Usługobiorcy pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  2. Sklep ma prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej ze wskazanych poniżej ważnych przyczyn:
    • gdy zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    • gdy zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana jest względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
    • w razie zmiany rodzaju i zakresu Usług (np. rozszerzenia lub ograniczenia funkcjonalności Usług) oraz warunków lub zasad świadczenia Usług;
    • w celu realizacji obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji administracyjnej.
  3. Sklep poinformuje Usługobiorcę o zmianie Regulaminu z 14-dniowym wyprzedzeniem (14 dni przed planowanym wprowadzeniem zmiany), poprzez wysłanie w podanym terminie wiadomości na adres e-mail powiązany z Kontem Klienta zawierającej zmieniony Regulamin wraz z informacjami o przyczynie wprowadzenia zmian, a także możliwości i terminie złożenia przez Usługobiorcę oświadczenia o wypowiedzenia Umowy.
  4. Usługobiorcy przysługuje prawo niezaakceptowania proponowanej zmiany, co będzie równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy. Usługobiorca ma prawo zgłosić zastrzeżenie (wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną) w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu poprzez usunięcie Konta. W przypadku niezgłoszenia zastrzeżenia, Klient staje się związany postanowieniami zmienionego Regulaminu.
  5. W przypadku gdy wprowadzona zmiana będzie miała istotny i negatywny wpływ na dostęp Klienta do Usługi Konta (powiązanych z Kontem funkcjonalności), Usługobiorca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, chyba  że Usługobiorcy bez dodatkowych kosztów zostanie zapewnione uprawnienie do zachowania Usług w stanie niezmienionym. W przypadku niezgłoszenia zastrzeżenia, Klient staje się związany postanowieniami zmienionego Regulaminu.
  6. Prawem właściwym dla stosunków umownych pomiędzy Klientem a Sklepem jest prawo polskie.
  7. Wszelkie spory wynikające z zawartej Umowy rozstrzygane będą przez właściwy dla The Planet sąd powszechny.
  8. Umowa z Klientem zawierana jest w języku polskim. Podstawowym językiem wykorzystywanym w ramach świadczenia realizacji Umowy sprzedaży, w tym w ramach kontaktu pomiędzy Klientem a Sklepem, jest język polski.
  9. Regulamin w powyższej wersji obowiązuje od dnia 02.02.2024

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od Umowy, z którego Klient może, ale nie musi skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

The Planet Spółka z o.o.
ul. Grzybowska 62, 00-844 Warszawa
adres e-mail: 

Ja/My(*) ……………………………………………………………

niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) / o świadczenie następującej usługi(*):

…………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Imię i nazwisko Klienta (-ów):
…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Adres Klienta(-ów) :
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………
Podpis Klienta (-ów)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data ……………………………………..

(*) Niepotrzebne skreślić.